Locomotiva 060 EA

Modele la scara H0

Locomotiva 060EA a fost proiectata in Suedia de firma ASEA conform cu cerintele CFR-ului, iar in anul 1965 a fost livrata prima dintre cele 10 locomotive construite in Suedia, primele locomotive fabricate de Electroputere in Romania au fost livrate in anul 1967, in afara de tipul 060EA s-au fabricat si locomotive din seria 060EA-1 cu viteza maxima de 160 km/h si 2 locomotive din seria 060EA-2 cu viteza maxima de 200km/h. La introducerea codificarii UIC locomotivele 060EA au devenit clasa 40, 060EA-1 clasa 41, iar 060EA-2 clasa 42, din anul 1999 locomotivele au fost modernizate, acestea devenind clasa 45 (Siemens) si 47 (Softronic). Locomotivele de tip 060EA raman si in ziua de azi principalele locomotive electrice din Romania, acestea s-au exportat in Yugoslavia (tip 461) si Bulgaria (tip 46), in ziua de azi multe locomotve se gasesc la operatori privati din Romania, Ungaria si Bulgaria.

Caracteristici tehnice
Formula axelor Co Co
Putere maxima 5100kW
Forta de tractiune la pornire 412kN
Viteza max 120 km/h
Greutate 120t
Lungime 19,8m
Nr. motoare 6
Sistem 25kV 50Hz
Data intrarii în serviciu 1965
Nr. exemplare fabricate 1092

Modele 060EA:
Pana in prezent toate machetele locomotivei 060 EA au fost produse de firma Amintiri Feroviare chiar daca unele s-au vandut si sub brandul ACME. Locomotivele sunt echipate cu un motor cu 2 volante montat central, tractiune pe 6 axe, dintre care 2 cu cauciucuri aderenta, interfata digitala NEM 652 cu 8 pini si lumini cu LED. Am sa prezint in continuare modelele in ordinea codului, nu neaparat in ordinea cronologica a aparitiei modelelor. Alte modele cu inmatriculari CFR sunt doar de productie artizanala.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10010


Primul model aparut pe piata al locomotivei clasa 40 cu numarul 40-0520-3, in varianta de vopsire alba cu cabine rosii, CFR calatori, epoca V, fara aer conditionat, fara faruri de ceata. S-au livrat ca si accesorii fotodecupaje cu litere CFR si numere de inmatriculare. Locomotivele nu au avut cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10012


Urmatorul model aparut pe piata este al locomotivei 41-0105-1 in varianta de vopsire gri cu dunga rosie, CFR epoca V, fara aer conditionat, cu faruri de ceata. S-au livrat ca si accesorii fotodecupaje cu litere CFR si numere de inmatriculare. Locomotivele nu au avut cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10013


Un model mai deosebit al locomotivei cu numarul 91 53 040 1077-9, in varianta de vopsire rosie a DB Schenker Rail Romania, epoca VI, fara aer conditionat, cu faruri de ceata. Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10015


Modelul locomotivei clasa 47, prima locomotiva modernizata IGBT de Softronic cu numarul 91 53 0 477 773-2, in prima varianta de vopsire "Delfin" (cu o curbura mica) a CFR calatori, epoca VI, cu aer conditionat si faruri de ceata. Modelul este echipat cu pantografe filigrane si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10016


Modelul locomotivei clasa 46 a BDZ cu numarul 46 125-1, in varianta de vopsire alb si albastru, epoca V, fara aer conditionat si faruri de ceata.

Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10017


Modelul locomotivei clasa 40 a Rompetrol cu numarul 40 0733-2, in varianta de vopsire galben cu negru, epoca V, cu aer conditionat si faruri de ceata.

Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10018


Modelul locomotivei clasa 40 a GFR cu numarul 40 0469-3, in varianta de vopsire gri cu albastru, epoca V, cu aer conditionat, fara faruri de ceata.

Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10019


Modelul locomotivei 060 EA a operatorului privat KEG cu numarul 7001, in varianta de vopsire specifica KEG, epoca V, fara aer conditionat si faruri de ceata.

Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie simpla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10020


Modelul locomotivei clasa 40 a CFR Marfa cu numarul 40 0832-2, in varianta de vopsire specifica CFR Marfa, epoca V, cu aer conditionat si faruri de ceata.

Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 10021


Modelul locomotivei clasa 41 a CFR Calatori cu numarul 41 0807-2, in varianta de vopsire specifica alb cu cabine rosii, epoca V, cu aer conditionat si faruri de ceata. Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.
Serie limitata si exclusiva HGD

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

HGD 11001


Modelul locomotivei clasa 47 a CFR Calatori cu numarul 91 53 0 477 786-6, in varianta de vopsire "Delfin", epoca VI, cu aer conditionat si faruri de ceata. Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie simpla si cutie de rezonanta pentru difuzor.
Serie limitata si exclusiva HGD

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

A 60200


Prima macheta 060 EA sub brandul ACME, modelul locomotivei clasa 40 a companiei private maghiare MMV cu numarul 91 55 0400628-8, in varianta de vopsire specifica MMV, epoca VI, cu aer conditionat si faruri de ceata.
Modelul nu are cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

A 60201


Modelul locomotivei clasa 40 a companiei private Rolling Stock cu numarul 40 0469-3, in varianta de vopsire specifica Rolling Stock, epoca V, cu aer conditionat, fara faruri de ceata.
Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

A 60202


Modelul locomotivei clasa 40 a companiei private Train Hungary cu numarul 91 53 0 40 0884-9, in varianta de vopsire specifica Train Hungary, epoca VI, cu aer conditionat, fara faruri de ceata.
Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

foto 060EA foto 060EA foto 060EA foto 060EA

AF 25002


Setul "Mihai Eminescu" contine macheta locomotivei 40-0900-7 in varianta de vopsire gri cu dunga albastrea, CFR epoca V, fara aer conditionat si faruri de ceata. S-au livrat ca si accesorii fotodecupaje cu litere CFR si numere de inmatriculare. Modelul este echipat cu pantografe filigrane cu sanie dubla si cutie de rezonanta pentru difuzor.

Click pe fotografie pentru deschidere in tab nou