Acasa inapoi                                    multiMaus  - Instructiuni de utilizare      pag.22


Combinatii ale sistemelor digital si analog

Toate locomotivele echipate cu decodoare Roco pot rula si pe sisteme conventionale analog ( DC ) fara nicio modificare ( in cazul in care s-au facut modificari in configuratia decodorului s-ar putea ca acest lucru sa nu mai fie posibil, pentru aceasta modificati CV 29 = 6 ), decodorul din locomotiva va detecta automat tipul de sistem in care se afla, ceea ce va permite sa folositi locomotive fara decodor in partea analogica ( DC ) a circuitului.

Modulul separator 10768

Sectiunile analog si digital ale sistemului dvs. trebuiesc izolate la ambele parti ale portiuni de trecere de la un sistem la celalalt, astfel incat sa nu existe nicio conexiune electrica intre sisteme, pentru aceasta puteti folosi conectorii de sine izolati 42611 , 61192 sau pur si simplu taiati sinele cu ajutorul unui mic fierastrau.

Pentru ca rotile locomotivei sa nu produca un scurt circuit ( care ar putea sa distruga amplificatorul ) -intre partile analog si digital se va instala un modul separator ( Roco 10768 ) pe traseul de alimentare analogic, acesta va deconecta de la sine alimentatorul normal in momentul in care locomotiva trece de punctul de separare dintre sistemul analog in cel digital. Datorita detectiei scurt circuitului multiMaus-ul nu va declansa o oprire de urgenta si trenul va putea trece de punctul de separare.

La trecerea din sistemul digital in cel analog decodorul din locomotiva detecteaza imediat modul de operare si va fixa viteza locomotivei conform cu cea initiala ( fixata prin valoarea tensiunii la sine ). Totodata decodorul verifica polaritatea tensiunii la sine, in cazul in care aceasta nu corespunde cu directia de deplasare atunci locomotiva se va opri conform cu intarziarea de franare programata ( CV 4 ). Pentru a porni din nou trenul este necesara aducerea alimentatorului analogic in pozitia " zero " si apoi porni din nou.

Decodorul se comporta in acelasi mod la trecerea inversa, el va primi informatiile din circuitul digital si isi va continua mersul conform cu acestea. Si in aceasta situatie decodorul verifica sensul de mers, daca acesta nu corespunde cu cel initial atunci locomotiva se va opri dupa intarzierea de franare programata ( CV 4 ), in acest caz va trebui sa schimbati directia de deplasare cu ajutorul multiMaus-ului pentru ca trenul sa se deplaseze mai departe.

Sectiunea de trecere

Metoda simpla de comutare cu ajutorul modulului separator 10768 descrisa mai sus are urmatorul dezavantaj in cazul in care sunt mai multe trenuri pe circuit in partea conventionala a sistemului:

Toata sectiunea analogica a circuitului se va alimenta cu semnal digital la trecerea unei locomotive prin punctul de separatie, din acest motiv toate locomotivele din partea analogica a circuitului se vor opri, iar toate locomotivele din partea digitala isi vor reactualiza informatiile digitale si vor incepe sa se comporte conform cu acestea.

Toate aceste efecte se pot preveni folosind o " sectiune de trecere " ( fig.4 - pag. 63 in manual ). Aceasta trebuie sa fie mai lunga decat cel mai lung tren care circula pe acest circuit. Ea este izolata pe fiecare polaritate la ambele capete ale circuitului. Sectiunea de trecere este monitorizata de modulul separator atunci cand trenul trece prin punctele de separatie. Operarea sistemuli ramane neschimbata. 


www.hgd.ro